Wat doet een CRM systeem?

hubspot-inzetten

Door middel van een CRM systeem hebben bedrijven een centrale locatie voor het opslaan van klantgegevens, het bijhouden van gegevens en het delen van informatie. Een voorbeeld van een CRM systeem is HubSpot. Door dit systeem te gebruiken kunnen bedrijven hun relatie met klanten beheren. Door CRM worden alle vragen, serviceaanvragen, voorkeuren en contactmomenten uit het verleden verzameld in een dossier. Hierdoor is altijd goed en snel terug te vinden wat er eventueel nodig is. Ook kunnen CRM systemen telefoongesprekken en e-mails opslaan. Zo kunnen bedrijven blijven investeren in hun klanten.

Belangrijkste functies van een CRM-systeem

CRM systemen zoals HubSpot hebben verschillende functies. Ten eerste contactbeheer, hierbij wordt alle nieuwe informatie toegevoegd aan een dossier. Ten tweede worden de sales beheerd. Hierbij worden mogelijkheden en gemaakte sales op een rij gezet. Ten derde is er een chatfunctie voor medewerkers. Op deze manier kunnen vragen snel worden beantwoord. Verder hebben alle medewerkers een overzichtsbestand van hun klanten en e-mails. Deze kunnen op elk gewenst apparaat worden geopend op elk moment. Op deze manier ontstaat een cloudgebaseerd netwerk van informatie. Vaak hebben deze programma’s nog meer functies, maar deze verschillen per systeem. Sla een HubSpot partner in de arm om het proces tot een succes te maken!

Verschillende typen CRM systemen

Wanneer je je gaat verdiepen in welk CRM systeem bij jouw organisatie past, is het belangrijk om na te denken over welk type systeem je wilt. Er zijn namelijk verschillende b2b marketing vormen. Een desktop is voor geschikt voor één gebruiker die elektronisch zijn klantencontacten wil beheren. De belangrijkste systemen zijn als eerste serversystemen. Hierbij staat alle informatie op een centrale server en deze is toegankelijk via software op de laptop van de werknemers. Een ander belangrijk systeem is cloudgebaseerde systemen. Deze worden online geleverd en zijn onderling verbonden.