Waarom extraatjes hebben in een bedrijf handig is

magazijn stellingen

Als eerst, wat wordt bij een bedrijf een extraatje genoemd? Dat zijn voornaamst voorwerpen, materialen of iets waarbij het bedrijf het als onnodig vindt. Zelfs als iets onnodig is, kan het toch een geweldig idee zijn om een extraatje te kopen. Wat dacht je als voorbeeld van een entresolvloer? Dit is een tussenvloer waarbij je een extra vloer hebt. Dit kan dan weer gebruikt worden voor meer plek en meer opslag ruimte. Niet elke bedrijf heeft het nodig, maar als je in de toekomst kijkt kan investeren nooit kwaad. Het kan zelfs ervoor zorgen dat je beter dan de concurrentie wordt.

Wanneer noem je het onnodig?

Niet alles is onnodig, maar aan het woord is een groot probleem. Het is zwaar subjectief waardoor mensen nooit volledig mee eens zijn met wat onnodig is en wat wel nodig is. Om te zien wat nodig is kijk je naar hoe je je werk doet, maar zelfs dan kan je niet altijd zien dat er iets mist. Laten we een simpel voorbeeld nemen: Een schaar is nodig voor veel bedrijven, maar niemand denkt eraan om ze te slijpen. Door een slijper te hebben kan je er jaren mee. Veiligheid zoals een aanrijdbeveiliging is nog een voorbeeld, het voelt als onnodig maar het is nodig.

Voorbereiden voor toekomstige problemen

Zoals je ziet gaat het vaak over toekomstige problemen, hoewel niemand de toekomst kan voorspellen kunnen we het wel bedenken wat voor mogelijkheden er zijn. Winst volgend jaar? Verlies volgend jaar? Waar aan zie je het en kan je het toch wel met redelijke precieze voorspellen? Dit is een andere manier om te zien wat je nodig hebt en waarom. Het klinkt als veel tijd om te besteden en dat is het ook, maar een goed bedrijf is voorbereid op alles. Er bestaan niets voor niets bedrijven die meer dan honderd jaar oud zijn hier in Nederland en daarbuiten.