Voetbalshop via Instagram!

Voetbal is misschien wel de bekendste sport die wordt uitgeoefend over de gehele wereld. Niet alleen de sport zelf, maar ook de marketing is iets wat hierbij steeds meer groeit. Mensen willen immers steeds meer van hun favoriete idool, en daar wordt ook steeds meer op ingespeeld. De hoeveelheid en aangeboden items bij bijvoorbeeld een voetbalshop neemt per jaar als maar toe. Hoe kun je ervoor zorgen dat mensen bij jou voetbalshop gaan bestellen? Er zijn verschillende marketingstrategieën maar social media is iets wat er nu echt uitspringt, en dan in het bijzonder Instagram!

Waarom Instagram?

Instagram is een onderdeel van de social media platformen. De afgelopen jaren heeft het zich flink ontwikkeld en staat nu hoog aangeschreven als platform. Mensen kunnen een foto of video delen met anderen, vervolgens liken en deze kan uiteindelijk weer gedeeld worden met anderen. Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden, de perfecte gedachte voor Instagram. Het dient in dit geval als een hulpdienst. Een hulpdienst als oplossing. Mensen willen graag weten wat ze allereerst kopen. Stel we hebben het over een voetbalshirt. Dan kun je op Instagram meerdere foto’s hiervan delen en een video. De persoon krijgt hierdoor een goed beeld hoe dit product eruitziet. Ook kan de prijs hierbij worden weergegeven waardoor de klant snel en duidelijk een beeld van het gehele product krijgt. Vervolgens kan de klant via een link gelijk bij het product komen en bestellen. Dit scheelt tijd, iets waar een klant veel waarde aan hecht.

Waarom Chatkracht?

Chatkracht dient hierbij als online chatservice voor de bedrijven. Denk hierbij aan het ontnemen van werk wat zorgt voor extra tijd. De chatspecialisten kunnen zo mensen helpen die vragen hebben over een bepaald onderwerp of mensen triggeren om ook verder te kijken dan de Instagrampagina. Het is dus een extra mogelijkheid die chatkracht creëert voor andere bedrijven. Het levert dus voor alle partijen een win-winsituatie op met alleen maar voordelen hierbij!